FAQ Veelgestelde vragen over Geberit producten
Welke bedieningsplaat past op welk Geberit reservoir en Duofix element?
Geberit Sigma bedieningsplaten passen op Geberit Sigma reservoirs en Geberit Sigma Duofix elementen. Oudere bedieningsplaten zoals de Geberit Bolero en Tango passen ook op de Sigma reservoirs. Geberit Omega bedieningsplaten passen alleen op de Omega reservoirs.
Klik hier voor het overzicht van Geberit bedieningsplaten: Sigma (, 4.2 MB)
Klik hier voor het overzicht van Geberit bedieningsplaten: Omega (, 91 KB)
Kan ik mijn oude Geberit bedieningsplaat vervangen voor een nieuwe?
- De Geberit Highline bedieningsplaat (afm. 34 x 18,5 cm) is alleen nog in RVS leverbaar.
- Een Geberit Jazzline bedieningsplaat (afm. 34 x 18,5 cm) is gemaakt van kunststof en leverbaar in wit en chroom.
- Geberit Jazzline is uitwisselbaar met de Highline.
- De Geberit Twinline is een kunststof plaat met een dubbele spoeling.
- U kunt er voor kiezen om de Geberit Highline of Jazzline bedieningsplaat te vervangen voor een Twinline bedieningsplaat met een dubbele spoeling. Hiervoor is een ombouwset nodig (artikelnummer 240.515.00.1) om de bediening van spoel-stop- naar 2-toets te wijzigen. Deze set is inclusief bodemventiel.
- De Geberit Topline (front)bedieningsplaat is ook te vervangen door de Twinline bedieningsplaat met een dubbele spoeling. Hiervoor is een ombouwset nodig (artikelnummer 240.835.00.1) om de bediening van spoel-stop- naar 2-toets te wijzigen. Deze set is inclusief bodemventiel, bodemventielhouder en vlotterkraan.
Klik hier voor het overzicht van oudere Geberit bedieningsplaten. (, 96 KB)
Bij welke bedieningsplaat kan ik toiletstickhouder gebruiken?
Geberit heeft de toiletstickhouder met artikelnummer 115.062.xx.1 voor Geberit Sigma inbouwreservoirs 12 cm en 115.063.xx.1 voor Geberit Sigma inbouwreservoirs 8 cm ontwikkeld. Deze heeft een opvangbeker voor de DuoFresh toiletstick. De Geberit toiletstickhouder is alleen toepasbaar op Sigma 01/10/20/21/30/50 bedieningsplaten in combinatie met de meeste Sigma inbouwreservoirs. Neem bij twijfel contact op met uw installateur.
De Geberit DuoFresh module is standaard voorzien van een toiletstickhouder.
Instructievideo van de toiletstickhouder in combinatie met Geberit DuoFresh
Welke toiletblokjes kan ik gebruiken in de Geberit Sigma toiletblokhouder?
Geberit produceert zelf geen toiletblokjes. De verantwoordelijkheid voor de kwaliteit en werking van toiletblokjes ligt bij de fabrikant.
Toiletblokjes zijn bij de supermarkt of drogist bij u in de buurt te verkrijgen. Dit zijn dezelfde blokjes als de stortbakblokken die bij een opbouwreservoir gebruikt worden.
Let op: de blokjes die normaal aan de rand van de pot worden gehangen mogen niet in de toiletblokhouder worden gebruikt! U dient stortbakblokken te gebruiken zonder chloor of oxiderende bestanddelen.
Hoe kan ik Geberit onderdelen bestellen?
Geberit B.V. is niet voorraadhoudend. Wij verwijzen u als consument dan ook graag door naar uw lokale installateur, sanitairspecialist of een webwinkel.
Wat is Geberit AquaClean?
Geberit AquaClean combineert aangenaam comfort, betrouwbare kwaliteit en elegant design in de badkamer. Ontdek de nieuwe wc-generatie, die met uitstekende hygiëne dagelijks aan uw welzijn bijdraagt: een warme waterstraal reinigt uw onderlichaam voorzichtig en aangenaam. Geberit AquaClean vormt zo een aantrekkelijk alternatief voor het klassieke bidet.
Kijk voor meer informatie op onze Geberit AquaClean website.
Kijk voor technische specificaties op onze Geberit product catalogus.
Past op mijn huidige keramiek een Geberit AquaClean zitting?
Met dit stappenplan kunt u controleren of een Geberit AquaClean opbouwzitting technisch past op een keramiek van een andere producent. De vormgeving van het keramiek kan altijd afwijken van de vormgeving van de AquaClean zitting. Voor een goede combinatie adviseren we altijd Geberit AquaClean sets. De keramieken zijn speciaal ontwikkeld voor de opbouwzittingen en passen technisch en qua vormgeving naadloos op elkaar.
Belangrijke opmerking: voor de vakkundige montage van een Geberit AquaClean toiletzitting dient u contact op te nemen met uw sanitairspecialist. Hij kan u ook advies geven over de aansluitmogelijkheden voor de benodigde watertoevoer en stroomvoorziening.
Ontdek welke Geberit AquaClean zitting op uw wc past.
Kijk voor meer informatie op onze Geberit AquaClean website.
Wat is de extra buis die aan de linkerkant uit het Geberit element komt?
Alle nieuwe Geberit elemententen zijn voorzien van een mantelbuis zodat er later eventueel een Geberit AquaClean douchewc op kan worden aangesloten. Indien er een traditioneel keramiek wordt geïnstalleerd, dan kan de buis worden genegeerd. Een reservoir kan door deze buis niet gaan lekken.
Kijk voor meer informatie op onze Geberit AquaClean website.
Hoe weet ik welk reservoir ik heb?
In elk Geberit reservoir kunt u het artikelnummer vinden. Dit bevindt zich in het reservoir tegen de achterwand in de linker of rechter bovenhoek. De codering verloopt als volgt: 123.456.78.9. Zodra u het artikel heeft gevonden, kunt u onze online product catalogus bezoeken om de gewenste onderdelen op te zoeken.
Klik hier om via de app gemakkelijk onderdelen te zoeken.
Klik hier om naar de product catalogus te gaan.
Hoe kan ik in het reservoir kijken?
Alle componenten van het reservoir kunnen eenvoudig worden benaderd via het serviceluik. Hiervoor dient u de bedieningsplaat te verwijderen. Schakel bij twijfel uw installateur in.
Klik hier om de instructievideo van het Sigma 12cm reservoir te bekijken.
Hoe verwijder ik de vlotterkraan en het bodemventiel?
Zowel de vlotterkraan als het bodemventiel zijn in de Sigma en Omega reservoirs eenvoudig te verwijderen via het serviceluik achter de bedieningsplaat. Hier is geen gereedschap voor nodig. Schakel bij twijfel uw installateur in.
Wat kan ik doen als het toilet blijft doorlopen?
Dit soort storingen wordt vaak veroorzaakt door een niet goed afsluitend afdichtingsrubber in de vlotterkraan of in het bodemventiel. Meestal is de oorzaak hiervan vervuiling of verkalking van de afdichting. Hoe ouder een inbouwelement is, hoe groter de kans op verkalking. Bij nieuwe installaties kan zwerfvuil of vuil uit de leidingen voor storingen zorgen. Ook het niet goed afstellen van de bedieningsstiften achter het bedieningspaneel kan doorlopen veroorzaken. Daarnaast kunnen storingen ook veroorzaakt worden door het niet of verkeerd plaatsen van onderdelen.
Bovenstaande storingen vallen onder onderhoud of installatiefouten en niet onder de garantie op basis van productfouten. Als u dit zelf wilt verhelpen, kunt u dat proberen met behulp van de instructievideo. Lukt het u niet om dit zelf op te lossen, dan raden wij u aan om uw plaatselijke installateur in te schakelen.
Wat kan ik doen als het toilet te veel spat of niet goed doorspoelt?
Het Geberit Sigma inbouwreservoir heeft het KIWA certificaat en voldoet derhalve aan de achterliggende eisen gesteld in de BRL620-06 en de NEN-EN 14055 ten aanzien van de spoelkracht en spoelvolume.
De Geberit Sigma reservoirs zijn van maatvast PE kunststof, hierdoor is een constante prestatie verzekerd. In het geval dat een keramisch wandcloset spat of niet goed spoelt, moet de oorzaak gezocht worden in mogelijke vormafwijkingen van het keramiek. Eventueel kan er in het geval er te veel waterdruppels uit het wandcloset spatten een oplossing gevonden worden door de spoelkracht van het reservoir te reduceren. Wij adviseren u dit met uw installateur te bespreken.
De muur van de bedieningsplaat is te dik, kan dit overbrugd worden?
Voor de Geberit Sigma en Omega bedieningsplaten is er een verlengset (240.938.00.1) beschikbaar. Hiermee kunt u inclusief de standaard bedieningsstiften maximaal 18 cm voorzetwand inclusief tegels (of andere wandafwerking) overbruggen.
Wat moet ik doen bij een storing?
Mocht in een zeldzaam geval een storing optreden, dan vindt u op deze website onder FAQ snel een oplossing. Als u het probleem toch niet zelf kunt oplossen, adviseren wij u contact op te nemen met de installateur, die de producten voor u geïnstalleerd heeft of met een installateur in uw omgeving. De installateur is namelijk volledig op de hoogte van uw technische situatie en kan hoogstwaarschijnlijk direct uw probleem verhelpen. Mocht de installateur er toch niet uitkomen, dan kan hij op zijn beurt contact met Geberit opnemen, aangezien service en garantie altijd via dit kanaal verloopt.
Heeft u een AquaClean douchewc, dan kunt u hier kijken:
Onderdelen Koralle
Vanaf 1 oktober 2016 heeft Geberit de verkoop van Koralle douche- en badwanden overgedragen aan AFG Arbonia-Foster-Holding. Vanuit service-overweging hebben wij tot op heden wel gezorgd voor levering van de onderdelen die buiten de garantietermijn vielen.
In de afgelopen jaren is gebleken dat dit voor u niet het meest efficiënt is en dat Geberit hierin eigenlijk een schakel te veel is. Derhalve hebben we met Koralle afgesproken dat de onderdelen, die buiten de garantietermijn vallen, rechtstreeks bij hen besteld kunnen worden.
Deze onderdelen worden per 1 september 2018 door Koralle geleverd. Wij zijn van mening dat dit voor u als klant een positief effect zal hebben op de afhandeling van uw vragen over Koralle producten en onderdelen. Door direct uw vraag bij Koralle te stellen blijft de communicatie zo kort, efficiënt en actueel mogelijk.
Garantietermijn van 5 jaar op de Koralle douche- en badwanden
Op uw douche- of badwand die voor 1 januari 2017 is aangeschaft zal Geberit u, zoals u van ons gewend bent, garantie verlenen. Uw garantieaanvragen worden verwerkt door de afdeling After Sales.
Voor vragen betreffende garantie kunt u contact opnemen met :
Geberit B.V.
Fultonbaan 15
3439 NE Nieuwegein
Tel: 030 605 77 80
E-mail: aftersales.nl@geberit.com
Koralle producten, onderdelen en strippensets
Per 1 september 2018 kunt u Koralle zelf benaderen met uw vragen over de levering van onderdelen en strippensets. U kunt Koralle bereiken op:
Koralle Sanitärprodukte GmbH
Wilhelmstraße 8
32602 Vlotho
Tel: +0049 57 33 – 14 0 / Fax: +0049 57 33 – 14 295
E-Mail: info@koralle.de
Staat uw vraag er niet bij?
Aarzel niet om contact op te nemen met ons klantsupport team. Onze technische adviseurs staan u graag te woord voor advies en ideeën.
Onze afdeling Klantsupport is van maandag t/m vrijdag van 08.00 uur t/m 17.00 uur telefonisch bereikbaar op telefoonnummer: 030 605 77 60 voor al uw vragen, of u kunt een email sturen: klantsupport.nl@geberit.com
Contactgegevens Klantsupport
Bereikbaarheid Afdeling Klantsupport:
Contact consument
Maandag t/m vrijdag, 08.00-17.00 uur
Telefoon: 030 605 77 10
Contact professional
Maandag t/m vrijdag, 08.00-17.00 uur
Telefoon: 030 605 77 60
E-mail: klantsupport.nl@geberit.com
Voor technische details en montagehandleidingen:
Producten catalogus
Contactgegevens Geberit AquaClean
Bereikbaarheid Afdeling Klantsupport:
Maandag t/m vrijdag, 08.00-17.00 uur
Telefoon: 030 605 77 70
E-mail: aquaclean.nl@geberit.com
Website: www.geberit-aquaclean.nl